Callback
Låt dina kunder aktivt välja - vänta eller bli uppringd!
Vår Callbacklösning är en webbaserad applikation som ökar tillgängligheten i ert telefonsystem.
Inringande kund ges alternativ att lämna sitt telefonnummer och bli uppringd,
istället för att vänta kvar i kö.
Så här fungerar det
Dina kunder kan ringa dygnet runt
Callback är talsvarsbaserat, vilket innebär att kunderna kan ringa dygnet runt, långt innan du börjat för dagen. Detta innebär även att fler kunder kan ringa samtidigt, betydligt fler än du kan hantera manuellt, med andra ord ökad service mot kunden. Tjänsten kan vara aktiv dygnet runt, även efter era öppettider. Ni blir tillgängliga 24/7 om så önskas.
Callback ger avlastning
Samtalsflödet under en arbetsdag skiftar och våra Callback ger er möjligheten att svara på alla inkommande samtal när det behövs och ringa tillbaka när ni har tid. Många som ringer under en kort tid ger naturligt en kö, med vår Callback kan ni lugnt svara på de samtal ni hinner med, alltid med vetskapen om att vår Callback svarar på de samtal som ligger i kö.
Högre tillgänglighet med samma resurser
Callback hjälper till att svara på samtal där kunden inte vill vänta i kö. Ni ökar tillgängligheten markant och även den mätbara kundnöjdheten ökar. Genom att låta kunden aktivt välja att antingen vänta kvar i kö eller bli uppringd, ökar er tillgänglighet med befintliga resurser.
Ingen installation
Callback behöver inte installeras utan är en enkel webbinloggning med ett tydligt, enkelt och intuitivt gränsnitt som är väldigt enkelt att lära sig. Det enda du behöver är en dator och en telefon.
Fungerar på alla nummer
På resande fot? Inga problem. Callback fungerar på alla nummer vilket innebär att man kan koppla på vilken telefon man vill, till och med en extern.
Dina kunder bokar in och lämnar sitt nummer
Vi ansluter Callback-tjänsten mot ditt telefonsystem och styr inkommande telefonnummer till systemet. Kunden ringer samma telefonnummer som tidigare men får nu, via en talsvarsdialog, möjlighet att lämna sitt nummer för uppringning istället för att stå kvar i telefonkö.
Ni ringer upp bokade samtal
Logga in i systemet genom en vanlig webbläsare och du ser samtalslistan med de inbokade samtalen, tidpunkt då numret lämnades samt det telefonnummer kunden angivit. Har du IVR kan du även se vilken ärende kunden har, exempelvis försäljning, serviceekonomi etc i samtalslistan. Då kan rätt kompetens ringa tillbaka till kunden direkt. Klicka på “Ring” och systemet kopplar automatiskt upp samtalet åt dig, enkelt, bekvämt och utan risk för felringning.
Systemet loggar alla samtal
Om kunden inte svarar eller är upptagen kan du “lägga tillbaka” samtalet i samtalslistan för att försöka senare. Får du kontakt med kunden försvinner samtalet från samtalslistan så snart du avslutat samtalet. Systemet loggar automatiskt alla lyckade och misslyckade samtal i en historiklogg. Du kan även själv skriva anteckningar för varje samtal, vilka även de sparas i historikloggen.
Systemet utvecklas och förändras över tid, boka en demo för aktuell version