Callback

Låt dina kunder aktivt välja - vänta eller bli uppringd!

Vår Callbacklösning är en webbaserad applikation som ökar tillgängligheten i ert telefonsystem.
Inringande kund ges alternativ att lämna sitt telefonnummer och bli uppringd,
istället för att vänta kvar i kö.

 Så här fungerar det

Dina kunder kan ringa dygnet runt
Callback är talsvarsbaserat, vilket innebär att kunderna kan ringa dygnet runt, långt innan du börjat för dagen. Detta innebär även att fler kunder kan ringa samtidigt, betydligt fler än du kan hantera manuellt, med andra ord ökad service mot kunden. Tjänsten kan vara aktiv dygnet runt, även efter era öppettider. Ni blir tillgängliga 24/7 om så önskas.

Callback ger avlastning

Samtalsflödet under en arbetsdag skiftar och våra Callback ger er möjligheten att svara på alla inkommande samtal när det behövs och ringa tillbaka när ni har tid. Många som ringer under en kort tid ger naturligt en kö, med vår Callback kan ni lugnt svara på de samtal ni hinner med, alltid med vetskapen om att vår Callback svarar på de samtal som ligger i kö.

Högre tillgänglighet med samma resurser

Callback hjälper till att svara på samtal där kunden inte vill vänta i kö. Ni ökar tillgängligheten markant och även den mätbara kundnöjdheten ökar. Genom att låta kunden aktivt välja att antingen vänta kvar i kö eller bli uppringd, ökar er tillgänglighet med befintliga resurser.

Ingen installation

Callback behöver inte installeras utan är en enkel webbinloggning med ett tydligt, enkelt och intuitivt gränsnitt som är väldigt enkelt att lära sig. Det enda du behöver är en dator och en telefon.

 

 
Fungerar på alla nummer

På resande fot? Inga problem. Callback fungerar på alla nummer vilket innebär att man kan koppla på vilken telefon man vill, till och med en extern.

Dina kunder bokar in och lämnar sitt nummer

Vi ansluter Callback-tjänsten mot ditt telefonsystem och styr inkommande telefonnummer till systemet. Kunden ringer samma telefonnummer som tidigare men får nu, via en talsvarsdialog, möjlighet att lämna sitt nummer för uppringning istället för att stå kvar i telefonkö.

 

Ni ringer upp bokade samtal

Logga in i systemet genom en vanlig webbläsare och du ser samtalslistan med de inbokade samtalen, tidpunkt då numret lämnades samt det telefonnummer kunden angivit. Har du IVR kan du även se vilken ärende kunden har, exempelvis försäljning, serviceekonomi etc i samtalslistan. Då kan rätt kompetens ringa tillbaka till kunden direkt. Klicka på “Ring” och systemet kopplar automatiskt upp samtalet åt dig, enkelt, bekvämt och utan risk för felringning.

 

Systemet loggar alla samtal

Om kunden inte svarar eller är upptagen kan du “lägga tillbaka” samtalet i samtalslistan för att försöka senare. Får du kontakt med kunden försvinner samtalet från samtalslistan så snart du avslutat samtalet. Systemet loggar automatiskt alla lyckade och misslyckade samtal i en historiklogg. Du kan även själv skriva anteckningar för varje samtal, vilka även de sparas i historikloggen.

 

 

Systemet utvecklas och förändras över tid, boka en demo för aktuell version

Inställningar för cookies
Vår webbsida använder cookies för att hemsidan och våra tjänster ska fungera som de ska. Cookies hjälper oss att förbättra användarvänligheten för dig som besökare, och därför är vissa cookies nödvändiga för att webbsidan ska vara fullt fungerande. Nedan kan du läsa mer om våra cookies och vilka som är valbara.
Inställningar för samtycke
Inställningar för samtycke
Nödvändiga cookies
Dessa cookies används då våra besökare använder en funktion på vår webbplats och är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera fullt ut. Dessa cookies kan därför inte stängas av. Cookies används exempelvis då du fyller i ett formulär eller skapar ett konto och lagrar ingen personlig identifierbar information.
Prestanda cookies
Denna typ av cookie hjälper oss att följa antal besök på vår webbsida och hur våra användare hittade till oss. Vi använder cookies till att mäta och analysera för att exempelvis kunna förbättra användarvänligheten på vår webbplats. Vi kan med hjälp av våra insamlade cookies analysera hur användaren navigerar på webbplatsen, och ta bort irrelevanta sidor och information för att skapa ett så användbart material för våra kunder som möjligt. Den information som vi sparar är exempelvis vilka produktsidor som du besöker.
Marknadsföring
Dessa cookies används för att kunna analysera hur vi kan marknadsföra våra produkter och tjänster. Insamlingen av cookies kan exempelvis hjälpa oss att anpassa annonser till våra besökare baserat på dess tidigare användning av våra tjänster.